Ενιαία Ψηφιακή Θύρα
Τελευταία Ενημέρωση:
02/12/2020 12:11 PM
Συγχώνευση Εταιρειών ή Πώληση Επιχείρησης
1. Νομοθετικό πλαίσιο και αρμόδια αρχή: ποια είναι η σχετική νομοθεσία και ποιός την επιβάλλει;
2. Πεδίο εφαρμογής του Νόμου: τι συνιστά μία Συγκέντρωση Επιχειρήσεων;
(Άρθρο 6(1)(α) & (β) και Άρθρο 9 του Νόμου)
3. Υπάρχουν εξαιρέσεις από την κανόνα ή/και υπάρχουν κανόνες αναφορικά με συγκεκριμένους τομείς;
(Άρθρα 6(4) & 5 του Νόμου)
4. Ποιος είναι ο ορισμός του ‘ελέγχου’;
(Άρθρο 6(2) & (3) του Νόμου)
5. Μπορεί μία συγκέντρωση να πραγματοποιηθεί με αλληλένδετες πράξεις ή κατά στάδια;
(Άρθρα 7 & 8 του Νόμου)
6. Ποιά είναι τα κατώτατα όρια για κοινοποίηση; Υπάρχουν εξαιρέσεις;
(Άρθρα 3 & 5 και Παράρτημα II του Νόμου)
7. Η κοινοποίηση είναι υποχρεωτική ή εθελοντική; Εάν υποχρεωτική, υπάρχουν εξαιρέσεις;
(Άρθρα 10 & 13 του Νόμου)
8. Διατυπώσεις κοινοποίησης: ποιες είναι οι προθεσμίες για την κοινοποίηση;
(Άρθρο 10 του Νόμου)
9. Ποιοι είναι οι υπόχρεοι προς κοινοποίηση και επιβάλλονται τέλη κοινοποίησης;
(Άρθρα 10 & 12 και Παράρτημα ΙΙΙ του Νόμου)
10. Οι συγκεντρώσεις μεταξύ αλλοδαπών επιχειρήσεων υπόκεινται σε κοινοποίηση;
(Άρθρα 3 & 6 του Νόμου)
11. Η εφαρμογή της συγκέντρωσης αναστέλλεται μέχρι την έκδοση σχετικής απόφασης της Επιτροπής;
(Άρθρα 11, 24(2) & 29 του Νόμου)
12. Ποιά είναι τα χρονικά περιθώρια;
(Άρθρα 23, 24, 27, 29 & 30 του Νόμου)
13. Τεκμηρίωση: Ποιος είναι ο απαιτούμενος βαθμός πληροφόρησης κατά την κοινοποίηση;
(Παράρτημα III του Νόμου)
14. Διαδικασία διερεύνησης και χρονοδιάγραμμα: Ποια τα επιμέρους βήματα και οι φάσεις της διερεύνησης;
(Άρθρα 10, 15, 16, 17, 22 & 24 του Νόμου)
Η διαδικασία που ακολουθείται κατά την κοινοποίηση μίας συγκέντρωσης έχει ως εξής:
Η Υπηρεσία αποστέλλει αντίγραφα των υποβληθέντων εγγράφων στον Υπουργό ΕΕΒ και φροντίζει για τη δημοσίευση του γεγονότος της κοινοποίησης στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας. Η σχετική ανακοίνωση αναρτάται και στην ιστοσελίδα της Επιτροπής στο διαδίκτυο.
Το επόμενο βήμα αφορά στην διεξαγωγή προκαταρκτικής αξιολόγησης από την Υπηρεσία, η οποία περιλαμβάνει αξιολόγηση των υποβληθέντων εγγράφων ούτως ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο συνάδουν πλήρως με το Νόμο και ειδικότερα, με τις απαιτήσεις του Παραρτήματος ΙΙΙ (για περισσότερες πληροφορίες σας παραπέμπουμε στην ερώτηση 13).
Σε περίπτωση που η Υπηρεσία διαπιστώσει ότι η κοινοποιηθείσα συγκέντρωση δεν συνάδει πλήρως με τις απαιτήσεις του Νόμου, ζητά αμέσως τις πρόσθετες πληροφορίες που απαιτούνται μέσω ερωτηματολογίου που αποστέλλει στον υπόχρεο προς κοινοποίηση. Η Υπηρεσία δύναται, κατά την κρίση της, να αποστείλει πέραν του ενός ερωτηματολογίου, προκειμένου να συλλέξει όλες τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τη διεξαγωγή της προκαταρκτικής αξιολόγησης. Σε τέτοια περίπτωση, οι προβλεπόμενες προθεσμίες που παρατίθενται στην ερώτηση 12 ανωτέρω παρατείνονται και ξεκινούν να προσμετρούνται από την ημερομηνία κατά την οποία λαμβάνονται από την Υπηρεσία όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες.
Μόλις η Υπηρεσία ικανοποιηθεί ότι όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες έχουν υποβληθεί, προβαίνει στην προκαταρτική αξιολόγηση της συγκέντρωσης και ετοιμάζει γραπτή έκθεση προς την Επιτροπή στην οποία καταγράφει την αιτιολογημένη της γνώμη.
Έχοντας υπόψη τη γραπτή έκθεση της Υπηρεσίας, η Επιτροπή εξετάζει την κοινοποίηση μόλις τη λάβει και ακολούθως:
(α) εάν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η κοινοποιηθείσα πράξη συγκέντρωσης δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Νόμου ή/και στην έννοια της συγκέντρωσης εκδίδει σχετική απόφαση, ή
(β) εάν διαπιστώσει ότι η κοινοποιηθείσα πράξη συγκέντρωσης, αν και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Νόμου και στην έννοια της συγκέντρωσης, δεν προκαλεί αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητά της με τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά, αποφασίζει να μην αντιταχθεί και την κηρύσσει συμβατή με τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά, ή
(γ) εάν διαπιστώσει ότι η κοινοποιηθείσα πράξη συγκέντρωσης εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Νόμου και στην έννοια της συγκέντρωσης προκαλώντας αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητά της με τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά, αποφασίζει να κινήσει διαδικασία πλήρους διερεύνησης και καλεί τις υπόχρεες προς κοινοποίηση εταιρείες να καταβάλουν το προβλεπόμενο τέλος κοινοποίησης των €6,000.
Η κήρυξη της συγκέντρωσης ως συμβατής με την αγορά πραγματοποιείται είτε κατόπιν αποστολής σχετικής ειδοποίησης από την Υπηρεσία στον αποστολέα της κοινοποίησης είτε κατά την εκπνοή των προβλεπόμενων προθεσμιών χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί η εν λόγω διαβίβαση.
Η μη εμπιστευτική απόφαση της Επιτροπής, δηλαδή αφού πρώτα διαγραφούν τυχόν εμπιστευτικές πληροφορίες ή/και επιχειρηματικά απόρρητα από το κείμενο, δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας. Η μη εμπιστευτική εκδοχή της απόφασης αναρτάται επίσης στην ιστοσελίδα της Επιτροπής στο διαδίκτυο.
15. Υπάρχει η δυνατότητα προσωρινής έγκρισης συγκεντρώσεων;
(Άρθρα 31 & 32 του Νόμου)
16. Ποιες οι διοικητικές κυρώσεις για συγκεντρώσεις που εφαρμόζονται πριν την απόφαση της Επιτροπής ή άλλη παράβαση του Νόμου;
(Άρ. 40 Νόμου)
17. Ποιες είναι οι διοικητικές κυρώσεις για παροχή εσφαλμένων ή ελλιπών πληροφοριών;
(Άρθρο 40 του Νόμου)
18. Ποια είναι η ακολουθητέα διαδικασία σε περιπτώσεις παραβάσεων του Νόμου;
(Άρθρο 34 του Νόμου)
19. Ποιο είναι το ουσιαστικό κριτήριο για την κήρυξη μίας συγκέντρωσης ως συμβατής με την αγορά; Τι ισχύει για κοινοπραξίες;
(Άρ. 19 του Νόμου)
20. Ποιοι είναι οι κύριοι παράγοντες που εξετάζει η Επιτροπή κατά την αξιολόγηση;
(Παράρτημα I του Νόμου)
21. Υπάρχει η δυνατότητα άρσης των αμφιβολιών μιας συγκέντρωσης, πχ με ανάληψη δεσμεύσεων ή τροποποιήσεων;
(Άρθρα 22, 25, 26, 27 & 28 του Νόμου)
22. Ποιες διατάξεις εφαρμόζονται σε εκποιήσεις ή άλλες δεσμεύσεις;
(Άρθρο 25 και Παράρτημα IV του Νόμου)
23. Ποια η δημοσιότητα που δίδεται στην όλη διαδικασία και πως προστατεύονται οι εμπιστευτικές πληροφορίες;
(Άρθρα 22, 28 & 48 του Νόμου)
24. Θέματα ρυθμιστικού πλαισίου: Υπάρχει συνεργασία της Επιτροπής με αρχές ανταγωνισμού σε άλλες χώρες?
(Άρθρο 54 του Νόμου)
25. Δικαίωμα προσφυγής: Ποιες είναι οι δυνατότητες προσφυγής κατά αποφάσεων της Επιτροπής;
(Άρθρο 146 του Συντάγματος)
|
|