Ενιαία Ψηφιακή Θύρα
Τελευταία Ενημέρωση:
02/12/2020 12:11 PM
Συγχώνευση Εταιρειών ή Πώληση Επιχείρησης
1. Νομοθετικό πλαίσιο και αρμόδια αρχή: ποια είναι η σχετική νομοθεσία και ποιός την επιβάλλει;
2. Πεδίο εφαρμογής του Νόμου: τι συνιστά μία Συγκέντρωση Επιχειρήσεων;
(Άρθρο 6(1)(α) & (β) και Άρθρο 9 του Νόμου)
3. Υπάρχουν εξαιρέσεις από την κανόνα ή/και υπάρχουν κανόνες αναφορικά με συγκεκριμένους τομείς;
(Άρθρα 6(4) & 5 του Νόμου)
4. Ποιος είναι ο ορισμός του ‘ελέγχου’;
(Άρθρο 6(2) & (3) του Νόμου)
5. Μπορεί μία συγκέντρωση να πραγματοποιηθεί με αλληλένδετες πράξεις ή κατά στάδια;
(Άρθρα 7 & 8 του Νόμου)
6. Ποιά είναι τα κατώτατα όρια για κοινοποίηση; Υπάρχουν εξαιρέσεις;
(Άρθρα 3 & 5 και Παράρτημα II του Νόμου)
7. Η κοινοποίηση είναι υποχρεωτική ή εθελοντική; Εάν υποχρεωτική, υπάρχουν εξαιρέσεις;
(Άρθρα 10 & 13 του Νόμου)
8. Διατυπώσεις κοινοποίησης: ποιες είναι οι προθεσμίες για την κοινοποίηση;
(Άρθρο 10 του Νόμου)
9. Ποιοι είναι οι υπόχρεοι προς κοινοποίηση και επιβάλλονται τέλη κοινοποίησης;
(Άρθρα 10 & 12 και Παράρτημα ΙΙΙ του Νόμου)
10. Οι συγκεντρώσεις μεταξύ αλλοδαπών επιχειρήσεων υπόκεινται σε κοινοποίηση;
(Άρθρα 3 & 6 του Νόμου)
11. Η εφαρμογή της συγκέντρωσης αναστέλλεται μέχρι την έκδοση σχετικής απόφασης της Επιτροπής;
(Άρθρα 11, 24(2) & 29 του Νόμου)
12. Ποιά είναι τα χρονικά περιθώρια;
(Άρθρα 23, 24, 27, 29 & 30 του Νόμου)
(α) Ο υπόχρεος προς κοινοποίηση ενημερώνεται για την απόφαση της Επιτροπής εντός (1) μηνός, εκτός και αν υπάρχει ανάγκη παράτασης της προθεσμίας για άλλες δεκατέσσερις (14) ημέρες, ως ακολούθως:
Η Υπηρεσία ενημερώνει γραπτώς τον αποστολέα της κοινοποίησης ή τους υπόχρεους προς κοινοποίηση, ανάλογα, σχετικά με την απόφαση της Επιτροπής εντός (1) μηνός από την ημερομηνία παραλαβής της κοινοποίησης ή, ανάλογα με την περίπτωση, από την ημερομηνία κατά την οποία η Υπηρεσία, κατόπιν προηγούμενου σχετικού αιτήματος της, έλαβε οποιεσδήποτε απαραίτητες πρόσθετες πληροφορίες. Σε περίπτωση που το προβλεπόμενο τέλος κοινοποίησης δεν έχει καταβληθεί, η προθεσμία αρχίζει να προσμετρείται από την ημερομηνία καταβολής αυτού.
Όταν η Υπηρεσία, λόγω του εξαιρετικού όγκου ή των περίπλοκων πληροφοριών που διαβιβάζονται με τη σχετική κοινοποίηση, διαπιστώσει ότι η προβλεπόμενη προθεσμία δεν μπορεί να τηρηθεί, έχει υποχρέωση, το αργότερο εντός επτά (7) ημερών πριν από τη λήξη της εν λόγω προθεσμίας, να πληροφορήσει σχετικά τον αποστολέα της κοινοποίησης ότι η εν λόγω προθεσμία παρατείνεται κατά δεκατέσσερις (14) ημέρες.
Όταν λήξει η, κατά περίπτωση, προθεσμία, χωρίς η ειδοποίηση να διαβιβασθεί από την Υπηρεσία στον αποστολέα της κοινοποίησης, η συγκεκριμένη συγκέντρωση θεωρείται ότι κηρύχθηκε συμβατή με την αγορά.
(β) Σε περίπτωση συγκέντρωσης για την οποία διεξάγεται πλήρης διερεύνηση, η απόφαση της Επιτροπής διαβιβάζεται στον αποστολέα της κοινοποίησης εντός τεσσάρων (4) μηνών.
Ειδικότερα, σε αυτή την περίπτωση η Υπηρεσία, με την ολοκλήρωση των ενεργειών της, ετοιμάζει έκθεση ευρημάτων προς την Επιτροπή το αργότερο εντός τριών (3) μηνών (εκτός και αν παραταθεί για 14 ημέρες σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου 30(1) του Νόμου) από την ημερομηνία παραλαβής της κοινοποίησης ή, ανάλογα με την περίπτωση, από την ημερομηνία κατά την οποία η Υπηρεσία, κατόπιν προηγούμενου σχετικού αιτήματος της, έλαβε οποιεσδήποτε απαραίτητες πρόσθετες πληροφορίες. Σε περίπτωση που το προβλεπόμενο τέλος κοινοποίησης δεν έχει καταβληθεί, η προθεσμία αρχίζει να προσμετρείται από την ημερομηνία καταβολής αυτού.
Η απόφαση της Επιτροπής μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πλήρους διερεύνησης διαβιβάζεται στον αποστολέα της κοινοποίησης εντός τεσσάρων (4) μηνών από την ημερομηνία παραλαβής της κοινοποίησης από την Υπηρεσία ή, ανάλογα με την περίπτωση, από την ημερομηνία κατά την οποία η Υπηρεσία έλαβε οποιεσδήποτε απαραίτητες πρόσθετες πληροφορίες. Σε περίπτωση που το προβλεπόμενο τέλος κοινοποίησης δεν έχει καταβληθεί, η προθεσμία αρχίζει να προσμετρείται από την ημερομηνία καταβολής αυτού.
Εάν οι προβλεπόμενες, ανάλογα με την περίπτωση, προθεσμίες δεν τηρηθούν σε σχέση με συγκεκριμένη συγκέντρωση, αυτή θεωρείται συμβατή με τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά.
13. Τεκμηρίωση: Ποιος είναι ο απαιτούμενος βαθμός πληροφόρησης κατά την κοινοποίηση;
(Παράρτημα III του Νόμου)
14. Διαδικασία διερεύνησης και χρονοδιάγραμμα: Ποια τα επιμέρους βήματα και οι φάσεις της διερεύνησης;
(Άρθρα 10, 15, 16, 17, 22 & 24 του Νόμου)
15. Υπάρχει η δυνατότητα προσωρινής έγκρισης συγκεντρώσεων;
(Άρθρα 31 & 32 του Νόμου)
16. Ποιες οι διοικητικές κυρώσεις για συγκεντρώσεις που εφαρμόζονται πριν την απόφαση της Επιτροπής ή άλλη παράβαση του Νόμου;
(Άρ. 40 Νόμου)
17. Ποιες είναι οι διοικητικές κυρώσεις για παροχή εσφαλμένων ή ελλιπών πληροφοριών;
(Άρθρο 40 του Νόμου)
18. Ποια είναι η ακολουθητέα διαδικασία σε περιπτώσεις παραβάσεων του Νόμου;
(Άρθρο 34 του Νόμου)
19. Ποιο είναι το ουσιαστικό κριτήριο για την κήρυξη μίας συγκέντρωσης ως συμβατής με την αγορά; Τι ισχύει για κοινοπραξίες;
(Άρ. 19 του Νόμου)
20. Ποιοι είναι οι κύριοι παράγοντες που εξετάζει η Επιτροπή κατά την αξιολόγηση;
(Παράρτημα I του Νόμου)
21. Υπάρχει η δυνατότητα άρσης των αμφιβολιών μιας συγκέντρωσης, πχ με ανάληψη δεσμεύσεων ή τροποποιήσεων;
(Άρθρα 22, 25, 26, 27 & 28 του Νόμου)
22. Ποιες διατάξεις εφαρμόζονται σε εκποιήσεις ή άλλες δεσμεύσεις;
(Άρθρο 25 και Παράρτημα IV του Νόμου)
23. Ποια η δημοσιότητα που δίδεται στην όλη διαδικασία και πως προστατεύονται οι εμπιστευτικές πληροφορίες;
(Άρθρα 22, 28 & 48 του Νόμου)
24. Θέματα ρυθμιστικού πλαισίου: Υπάρχει συνεργασία της Επιτροπής με αρχές ανταγωνισμού σε άλλες χώρες?
(Άρθρο 54 του Νόμου)
25. Δικαίωμα προσφυγής: Ποιες είναι οι δυνατότητες προσφυγής κατά αποφάσεων της Επιτροπής;
(Άρθρο 146 του Συντάγματος)
|
|