Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας

Νέα


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Η ΕΠΑ επέβαλε συνολικό πρόστιμο £145.000 σε ΑΤΗΚ και LTV (£80.000 στην ΑΤΗΚ και £65.000 στην LTV) για διαπιστωθείσες παραβάσεις των προνοιών του Νόμου Περί Προστασίας του Ανταγωνισμού, αναφορικά με την αυτεπάγγελτη έρευνα που αποφασίσθηκε στις 20/2/2006 , σε σχέση με την μεταξύ τους συνεργασία ή/και δράση στους τομείς της συνδρομητικής τηλεόρασης, των ευρυζωνικών υπηρεσιών και άλλων συναφών υπηρεσιών
07/08/2006


H Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ), ανακοίνωσε σήμερα στα εμπλεκόμενα μέρη, ΑΤΗΚ και LTV την απόφαση της αναφορικά με την αυτεπάγγελτη έρευνα σε σχέση με την μεταξύ τους συνεργασία ή/και δράση στους τομείς της συνδρομητικής τηλεόρασης, των ευρυζωνικών υπηρεσιών και άλλων συναφών υπηρεσιών.

Στην απόφαση της η ΕΠΑ διαπίστωσε ότι οι υπό εξέταση συμφωνίες που υπέγραψαν τα εμπλεκόμενα μέρη, περιορίζουν παρακωλύουν και νοθεύουν τον ανταγωνισμό στις αγορές της συνδρομητικής τηλεόρασης και της ψηφιακής διαδραστικής πλατφόρμας, καθώς και στις επιμέρους συναφείς αγορές των ευρυζωνικών υπηρεσιών κατά παράβαση του άρθρου 4(1)(β) και (γ) του Νόμου Περί Προστασίας του Ανταγωνισμού και γι’ αυτό οι υπό εξέταση συμφωνίες κρίθηκαν από την ΕΠΑ απαγορευμένες και ως εκ τούτου μη εφαρμοστέες. Οι εν λόγω συμφωνίες είναι μονογραμμένες από τους προέδρους των εμπλεκομένων μερών ΑΤΗΚ και LTV και συνημμένες στη επιστολή – δέσμευση ημερ. 13.2.06 που είναι επίσης υπογραμμένη από τους προέδρους των δύο μερών και οι οποίες έτυχαν διαδοχικών παρατάσεων μέσω εγγράφου-συμφωνίας ημερομηνίας 15/3/2006 επίσης υπογραμμένη από τους προέδρους των δύο μερών. Περαιτέρω η ΕΠΑ με την απόφαση της έκρινε ότι οι εν λόγω συμφωνίες έχουν αντικείμενο περιοριστικό του ανταγωνισμού, γιατί εξ αντικειμένου και λαμβανομένων υπόψη τόσο της φύσης των όρων που περιέχονται σε αυτές όσο και όλων των δεδομένων της σχετικής αγοράς επηρεάζουν όπως αναφέρεται πιο πάνω τον υγιή ανταγωνισμό.

Στην απόφαση της η ΕΠΑ κατέληξε λαμβάνοντας υπόψη τα ακόλουθα:

· ότι οι εμπλεκόμενες εταιρείες LTV και η ΑΤΗΚ είναι ανταγωνιστές στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης
· ότι η LTV έχει οικονομική ισχύ στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης
· ότι η ΑΤΗΚ έχει επίσης οικονομική ισχύ στην αγορά της ψηφιακής μετάδοσης μέσω χάλκινου καλωδίου.
· ότι η LTV τυγχάνει ειδικού καθεστώτος από την ΕΠΑ σε σχέση με τη μετάδοση των ποδοσφαιρικών αγώνων
· ότι η ΑΤΗΚ όσον αφορά την γενικότερη αγορά της ψηφιακής μετάδοσης, είναι η μόνη εταιρεία η οποία χωρίς καμία εξάρτηση χρησιμοποιεί την γενικότερη ψηφιακή μέθοδο για μετάδοση εικόνας (τηλεόραση), φωνής και διαδιχτύου- δεδομένων .
· ότι μέσα από τη συμφωνία με την LTV, η ΑΤΗΚ θα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό και γρήγορα την υπηρεσία της miVision και παράλληλα την πιθανότητα ταυτόχρονης προσφοράς ευρυζωνικών υπηρεσιών (εικόνα, φωνή, διαδίχτυο-δεδομένα), που αποτελούν το μέλλον των τηλεπικοινωνιών, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τη διείσδυση της σε αυτές τις υπηρεσίες και αποκτώντας σημαντικό μερίδιο της αγοράς αυτής. Επίσης θα συγκρατήσει τους πελάτες της σταθερής τηλεφωνίας παρέχοντας τους διευρυμένο πακέτο υπηρεσιών.
· ότι μόνο η ΑΤΗΚ, θα μπορούσε να παρέχει στην LTV, ψηλές οικονομικές αντιπαροχές ώστε και η LTV να είναι σε θέση να εξασφαλίζει αξιόλογο περιεχόμενο ευρείας ζήτησης, για να προσελκυστούν περισσότεροι συνδρομητές.
· ότι η ΑΤΗΚ, κατέστη ένας εύρωστος οικονομικά οργανισμός λόγω του μονοπωλίου και της προνομιακής θέσης που κατείχε για πολλά χρόνια στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
· ότι με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, φαίνεται να υπάρχει κενό όσο αφορά το θέμα ελέγχου του περιεχομένου που μεταδίδεται μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, αφού η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου(ΑΡΚ) δεν έχει αρμοδιότητα να ελέγξει ψηφιακό περιεχόμενο που μεταδίδεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της miVision και συνεπώς ούτε το χρονικό διαμερισμό των προγραμμάτων και των διαφημίσεων.
· ότι το περιεχόμενο της LTV μεταδιδόμενο μέσω της miVision δεν θα ελέγχεται στο παρόν στάδιο από οποιαδήποτε ρυθμιστική αρχή και θα δημιουργείται ένα μη υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον για τους άλλους που δραστηριοποιούνται στη αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης , οι οποίοι ελέγχονται από την ΑΡΚ και ως εκ τούτου δεν θα απολαμβάνουν τα δικαιώματα απεριόριστου χρόνου μετάδοσης προγραμμάτων, διαφήμισης και εξειδικευμένου περιεχομένου.
· τη σημαντικότητα της ανάπτυξης της επόμενης γενεάς δικτύου ευρυζωνικών υπηρεσιών και των νέων υπηρεσιών και εφαρμογών που δημιουργούνται για τις επιχειρήσεις
· την ανάγκη τεράστιων επενδύσεων από τους ανταγωνιστές που ενδεχομένως να είναι αναπόκτητες( sunk costs) για τη δημιουργία ανεξάρτητης υποδομής τηλεφωνίας και παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών
· την επιστολή δέσμευσης ημερομηνίας 13/2/2006 στην οποία επισυνάπτονται τα κείμενα δύο μονογραφημένων συμφωνιών που απευθύνεται προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Lumiere TV Public Co. Ltd που υπεγράφησαν την ίδια μέρα από τους προέδρους των δύο μερών οι οποίοι μονογράφησαν, όλα τα συνημμένα έγγραφα συμπεριλαμβανομένων και των υπό εξέταση συμφωνιών.
· τη συμφωνία μεταξύ των μερών ημερ. 15/3/2006

Η ΕΠΑ στη βάση όλων των ενώπιον της στοιχείων και όσων αναφέρονται πιο πάνω και αφού κατέληξε ότι έχουν διαπραχθεί οι πιο πάνω παραβάσεις ομόφωνα αποφάσισε ότι, για τις διαπιστωθείσες παραβάσεις εκ μέρους των εμπλεκομένων μερών Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου και Lumiere Public Company Ltd (LTV) , ενδεδειγμένο διοικητικό μέτρο είναι η επιβολή διοικητικού προστίμου συνολικού ποσού £145.000=.

Για τον καθορισμό του ύψους του διοικητικού προστίμου για το κάθε εμπλεκόμενο μέρος ελήφθησαν υπόψη από την ΕΠΑ τα ακόλουθα:

1. Οι εξουσίες της ΕΠΑ επί διαπιστώσεως παραβάσεων των άρθρων 4 και/ή 6 του Νόμου, καθορίζονται από το άρθρο (22), εδάφιο (3) του Νόμου το οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η ΕΠΑ έχει εξουσία «να επιβάλει πρόστιμο ανερχόμενο, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη διάρκεια της παράβασης μέχρι το 10% των ακαθάριστων εσόδων της επιχείρησης ή της ένωσης επιχειρήσεων, κατά το έτος μέσα στο οποίο συντελέστηκε η παράβαση ή κατά το αμέσως προηγούμενο της παράβασης έτος».

2. Τα ακαθάριστα έσοδα των εμπλεκομένων μερών

3. Τα όσα οι ευπαίδευτοι συνήγοροι των εμπλεκομένων μερών έχουν αναφέρει ενώπιον της ΕΠΑ για μετριασμό της ποινής τόσο γραπτώς όσο και προφορικά.

4. Οι συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούσαν στη σχετική αγορά τον καιρό που συνάφθηκαν οι συμφωνίες, αλλά και οι μετέπειτα εξελίξεις στον τομέα.

5. Η συνεργασία των εμπλεκομένων μερών με την Επιτροπή

6. Η οικονομική θέση των εμπλεκομένων μερών στη σχετική αγορά

7. Το γεγονός ότι τα εμπλεκόμενα μέρη δεν περιορίστηκαν σε ένα είδος συμφωνίας αλλά προχώρησαν σε τέτοιες συμφωνίες ώστε να διασφαλίσουν την διαχρονική και πολύχρονη παρουσία τους στη σχετική αγορά αλλά και σε άλλες συναφείς και/ή γειτονικές αγορές.

8. Το έγγραφο κοινής δέσμευσης από πλευράς των εμπλεκομένων μερών ημερομηνίας 9/06/2006 που κατατέθηκε ενώπιον της Επιτροπής και ιδιαίτερα οι ακόλουθες δεσμεύσεις των μερών:

· Ότι η οι υπό εξέταση συμφωνίες δεν εφαρμόστηκαν
· Ότι οι διαπραγματεύσεις ΑΤΗΚ και LTV έχουν διεξαχθεί σε πλαίσιο διαφοροποιημένο από εκείνο που υπήρχε στις 13.2.06.
· Ότι στην περίπτωση που τα εμπλεκόμενα μέρη καταλήξουν σε συμφωνία μεταξύ τους θα την υποβάλλουν προηγουμένως στην ΕΠΑ για έγκριση

9. Η κρισιμότητα της σχετικής αγοράς και οι επιδράσεις των αποφάσεων των εμπλεκομένων μερών στους ανταγωνιστές και κατά συνέπεια στους καταναλωτές.

10. Το γεγονός ότι τα μέρη προχώρησαν αρχικά σε παράταση της προβλεπόμενης προθεσμίας των είκοσι ημερών, για υλοποίηση της μεταξύ τους συμφωνίας και στη συνέχεια σε τερματισμό των μεταξύ τους δεσμεύσεων στις 15/3/2006.


Με βάση όλα τα πιο πάνω η ΕΠΑ επέβαλε τις ακόλουθες χρηματικές ποινές:
Στην εταιρεία «Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου» (ΑΤΗΚ) , πρόστιμο £80.000=( ογδόντα χιλιάδες λίρες Κύπρου) και στην εταιρεία «Lumiere Public Company Ltd» (LTV ) πρόστιμο £65.000=( εξήντα πέντε χιλιάδες λίρες Κύπρου)

Στη βάση των όσων αναφέρονται στην απόφαση της η ΕΠΑ έκρινε ότι οι συμφωνίες, δεν μπορούν να εφαρμοστούν ως έχουν από τα εμπλεκόμενα μέρη, κάτι που δεν θα αποκλειόταν στην περίπτωση που η ΕΠΑ δεν προχωρούσε στην έκδοση της σχετικής απόφασης της







  Twitter Icon  Facebook Icon

Cartel Hotline

Αποφάσεις Επιτροπής

whistleblowers

Κριτήρια Προτεραιότητας

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Σχέδιο Δημοσίευσης-Ν.184(Ι)/2017

Δημόσια Διαβούλευση

Πρόγραμμα Αμισθί Πρακτικής Εκπαίδευσης

Δημόσιες Συμβάσεις

Καν' το Ηλεκτρονικά

Ενημέρωσέ με

Προγράμματα Κατάρτισης Κέντρου Παραγωγικότητας

Περί Κϋπρου