Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας

Νέα


Η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού με απόφασή της επέβαλε στην ΑΤΗΚ συνολικό πρόστιμο ύψους €637,112 για παράβαση των άρθρων 6(1)(β) και 6(1)(γ) του Νόμου αρ. 13(Ι)/2008 στα πλαίσια της επανεξέτασης καταγγελίας της εταιρείας NETSMART (CYRPUS) LTD εναντίον της ΑΤΗΚ
02/11/2012


Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού με την ολοκλήρωση της ενώπιον της ακροαματικής διαδικασίας και της υποβολής των θέσεων των εμπλεκόμενων μέρων, σε συνεδρία της που πραγματοποιήθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 2012, έχοντας αξιολογήσει όλα τα ενώπιον της στοιχεία, ομόφωνα κατέληξε ότι οι πράξεις και/ή οι παραλήψεις της ΑΤΗΚ και ειδικότερα η άρνηση της να παρέχει απευθείας πρόσβαση στο Κέντρο Αποστολής Γραπτών Μηνυμάτων SMS Center του δικτύου της μαζί με όλες τις συναφείς υπηρεσίες που είναι απαραίτητες ώστε ένας πάροχος ηλεκτρονικών επικοινωνιών να είναι σε θέση να προσφέρει υπηρεσίες σύντομων γραπτών μηνυμάτων προστιθέμενης αξίας (Premium SMS) με τη χρέωση να γίνεται κατά τον τερματισμό του μηνύματος (mobile terminations) στους συνδρομητές της ΑΤΗΚ, στοιχειοθετούν παράβαση των άρθρων 6(1) (β) και 6(1) (γ) του περί Προστασίας του Ανταγωνισμού Νόμου Ν. 13(Ι)/2008 (στο εξής «ο Νόμος»).

Αντικείμενο της υπόθεσης ήταν η επανεξέταση της καταγγελίας της εταιρείας της εταιρείας NETSMART (CYRPUS) LTD εναντίον της ΑΤΗΚ, για την οποία είχε εκδοθεί η απόφαση με αρ. 42/2010, η οποία είχε ακυρωθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο ως αποτέλεσμα της απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου στις προσφυγές με αριθμό 1544/09, 1545/09, 1596/09 και 1601/09 (ExxonMobil Cyprus Ltd κ.ά. και Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού).

Η Επιτροπή με την απόφασή της ημερομηνίας 11/9/2012 έκρινε ότι η ΑΤΗΚ ως κατέχουσα δεσπόζουσα θέση στην υπό εξέταση σχετική αγορά, απέτυχε να ανταποκριθεί στην ιδιαίτερη υποχρέωσή της να παράσχει στην καταγγέλλουσα εταιρεία Netsmart πρόσβαση για τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών υπερτιμημένων γραπτών μηνυμάτων (με τη μέθοδο Premium SMS – MT) απευθείας στους χρήστες κινητής τηλεφωνίας της ΑΤΗΚ.

Η Επιτροπή στην απόφασή της έκρινε ότι η υποδομή για την παροχή των υπηρεσιών Premium SMS-MT ήταν ουσιώδης για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο τομέα και, ως εκ τούτου, η ΑΤΗΚ υπείχε υποχρέωσης και να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες οι οποίες θα τη βοηθούσαν ξεπερνούσε κάθε εμπόδιο τεχνικής ή άλλης φύσεως.

Η Επιτροπή αφού εξέτασε όλα τα ενώπιον της στοιχεία κατέληξε ότι οι λόγοι άρνησης που προβλήθηκαν από την ΑΤΗΚ να δώσει τη συγκεκριμένη διευκόλυνση στη Netsmart ώστε και αυτή να είναι σε θέση να παρέχει υπηρεσίες Premium SMS-ΜΤ στους χρήστες του κινητού δικτύου της ΑΤΗΚ, δεν ήταν αντικειμενικά δικαιολογημένοι και ότι τα ζητήματα θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν και ν΄ αποτελέσουν μέρος μιας εμπορικής συμφωνίας.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή σημείωσε ότι σύμφωνα με τα ενώπιον της στοιχεία, οι ενέργειες για επίλυση του προβλήματος άρχισαν το 2009 και ολοκληρώθηκαν το 2010, οπόταν και στις 10/9/2010 υπογράφηκε τροποποιημένη Συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών για την παροχή υπερτιμημένων μηνυμάτων (premium SMS). Συνακόλουθα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι, από το Νοέμβριο 2005 μέχρι το 2009 δεν έγιναν οποιεσδήποτε ενέργειες προς επίλυση του προβλήματος αυτού. Ο χρόνος υλοποίησης του λογισμικού από το Νοέμβριο του 2005, ήτοι ημερομηνία κατά την οποία ζητήθηκε ειδικά η παροχή της εν λόγω διευκόλυνσης, μέχρι και τον Απρίλιο του 2010, ήτοι ημερομηνία κατά την οποία εξευρέθει η τεχνική λύση από μέρους της ΑΤΗΚ, κρίθηκε από την Επιτροπή πολύ μεγάλος, νοουμένου ότι από τα στοιχεία του διοικητικού φακέλου προκύπτει ότι οι ενέργειες για επίλυση του προβλήματος από μέρους της ΑΤΗΚ είχαν αρχίσει εντός του 2009 και είχαν ολοκληρωθεί εντός του 2010, δηλαδή μόλις σε ένα έτος. Το γεγονός ότι δεν υπήρχε το απαιτούμενο λογισμικό και ότι ούτε μπορούσε να αγοραστεί, δεν μπορεί να αποτελεί αντικειμενική δικαιολογία για το χρόνο που διέρρευσε από το 2005 μέχρι το 2010.

Οι παραβάσεις αφορούν την περίοδο από τις 3 Νοεμβρίου 2005, ήτοι όταν είχε ζητηθεί από την Netsmart εγγράφως, η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών υπερτιμημένων γραπτών μηνυμάτων στους συνδρομητές της ΑΤΗΚ με τη χρέωση να γίνεται κατά τον τερματισμό του μηνύματος, έως και τις 15 Απριλίου 2010, ημερομηνία κατά την οποία είχε εξευρεθεί η τεχνική λύση για την υλοποίηση της ζητούμενης υπηρεσίας και η οποία είχε κοινοποιηθεί στη Netsmart από την ΑΤΗΚ.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή ενεργώντας στη βάση του άρθρου 24(α)(i) του Νόμου αποφάσισε:

(Α) Αναφορικά με τη διαπιστωθείσα παράβαση του άρθρου 6(1)(β) του Νόμου, την επιβολή χρηματικής ποινής στην ΑΤΗΚ, ύψους €318.556 (τριακόσιων δεκαοκτώ χιλιάδων πεντακόσιων πενήντα έξη ευρώ).

(Β) Αναφορικά με τη διαπιστωθείσα παράβαση του άρθρου 6(1)(γ) του Νόμου, την επιβολή χρηματικής ποινής στην ΑΤΗΚ, ύψους €318.556 (τριακόσιων δεκαοκτώ χιλιάδων πεντακόσιων πενήντα έξη ευρώ).








  Twitter Icon  Facebook Icon

Cartel Hotline

Αποφάσεις Επιτροπής

whistleblowers

Κριτήρια Προτεραιότητας

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Σχέδιο Δημοσίευσης-Ν.184(Ι)/2017

Δημόσια Διαβούλευση

Πρόγραμμα Αμισθί Πρακτικής Εκπαίδευσης

Δημόσιες Συμβάσεις

Καν' το Ηλεκτρονικά

Ενημέρωσέ με

Προγράμματα Κατάρτισης Κέντρου Παραγωγικότητας

Περί Κϋπρου