Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας

Νέα


Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ) αποφάσισε τη διεξαγωγή πλήρους διερεύνησης της πράξης συγκέντρωσης μεταξύ των εταιρειών Swissport Cyprus Ltd και LGS Holding Ltd για τη δημιουργία της κοινής επιχείρησης S & L Airport Services Ltd
18/05/2011

Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού σε συνεδρία της που πραγματοποιήθηκε στις 04/05/2011, λαμβάνοντας υπόψη την προκαταρτική έρευνα της Υπηρεσίας της έχει διαπιστώσει ότι η πιο πάνω κοινοποιηθείσα συγκέντρωση εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του περί Ελέγχου των Συγκεντρώσεων Επιχειρήσεων Νόμου 22(Ι)/1999, ως έχει τροποποιηθεί, παρουσιάζει όμως σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό της με την ανταγωνιστική αγορά.

Συνεκτιμώντας όλα τα στοιχεία που τέθηκαν ενώπιον της Επιτροπής, διαφαίνεται ότι υπάρχουν μια σειρά παράγοντες που πρέπει να αναλυθούν και αξιολογηθούν. Οι παράγοντες αυτοί αναφέρονται:
· Η κοινή επιχείρηση S&L, η οποία έχει δημιουργηθεί από τις εταιρείες Swissport και LGS, αποτελεί το μοναδικό πάροχο στην αγορά παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης και/ή βοήθειας οποιασδήποτε φύσεως και/ή συνδρομής σε άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς και/ή κατά τη διέλευση και/ή μετακίνηση τους. Επομένως κατέχει το 100% της εν λόγω αγοράς τόσο στο αεροδρόμιο Πάφου όσο και στο αεροδρόμιο Λάρνακας. Ως εκ τούτου, η δημιουργία της κοινής επιχείρησης S&L από τις εταιρείες Swissport και LGS, οδηγεί στη δημιουργία συνδυασμένου μεριδίου 100% τόσο στη γεωγραφική αγορά του αεροδρομίου Πάφου όσο και στη γεωγραφική αγορά του αεροδρομίου Λάρνακας. Αυτό οδηγεί εν τέλει στη δημιουργία δύο επηρεαζόμενων αγορών στην εν λόγω συγκέντρωση βάση του ορισμού του Παραρτήματος Ι του Νόμου.
· Στην παρούσα συγκέντρωση δραστηριοποιείται αποκλειστικά και μόνο η εταιρεία S&L, ως ο μοναδικός πάροχος των εν λόγω υπηρεσιών προς τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα.
· Οι μητρικές εταιρείες Swissport και LGS, έχουν ισχυρή παρουσία ως πάροχοι υπηρεσιών εδάφους τόσο στο αεροδρόμιο Λάρνακας όσο και στο αεροδρόμιο Πάφου. Επιπλέον με την εν λόγω συγκέντρωση οι δύο εταιρείες κατέχουν μέσω της συμμετοχής τους στην S&L το 50% η κάθε μία της κοινής επιχείρησης η οποία κατέχει το 100% των επηρεαζόμενων αγορών, όπου δεν υπάρχουν άλλοι ανταγωνιστές, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία τους στα δύο αεροδρόμια της Κυπριακής Δημοκρατίας.
· Όσον αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες των δυο επηρεαζόμενων αγορών, σημειώνεται ότι αποτελούν υπηρεσίες για τις οποίες δεν υπάρχουν υποκατάστατα για τον τελικό χρήστη, δηλαδή, τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα. Αυτό αποδεικνύεται και από τον υφιστάμενο Κανονισμό, ο οποίος επιβάλει την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών, θέτοντας συγκεκριμένες προδιαγραφές και υποχρεώσεις στις διευθύνσεις κάθε αερολιμένα σε σχέση με την προσφορά τους.
· Επιπρόσθετα, ως αποτέλεσμα των διαγωνισμών που προκηρύχθηκαν από τη διεύθυνση των δύο αερολιμένων στην Κύπρο, οι εν λόγω υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά και μόνο από ένα πάροχο. Επομένως δεν υπάρχει δυνατότητα εισόδου στις επηρεαζόμενες αγορές οποιουδήποτε άλλου ανταγωνιστή, έως και τον τερματισμό των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί μεταξύ της Hermes και της S&L και την προκήρυξη νέων διαγωνισμών.
· Τέλος, η Επιτροπή θεωρεί ότι στη βάση του άρθρου 4(2) του περί Συγκεντρώσεων Νόμου πρέπει να διερευνηθεί κατά πόσο η κοινοπραξία S&L δημιουργήθηκε με σκοπό ή έχει ως αποτέλεσμα το συντονισμό των μητρικών εταιρειών LGS και Swissport, οι οποίες αποτελούν ανταγωνίστριες εταιρείες στην παραπλήσια αγορά παροχής υπηρεσιών εξυπηρέτησης επιβατών στα αεροδρόμια της Λάρνακας και της Πάφου, δηλαδή κατά πόσον υπάρχει πιθανότητα δημιουργίας δευτερογενών αποτελεσμάτων (spill – over effects).

Κρίνοντας στη βάση των πιο πάνω που ενδεικτικά παρατίθενται η Επιτροπή είναι της γνώμης ότι προκύπτει η ανάγκη πλήρους διερεύνησης της υπό αναφοράς συγκέντρωσης και έτσι προτίθεται να πράξει. Όπως γίνεται αντιληπτό μέσα από τη διαδικασία της πλήρους διερεύνησης θα καταστεί δυνατή η εξασφάλιση όλων των αναγκαίων πρόσθετων πληροφοριών που θα επιτρέψουν τη διαμόρφωση μιας πιο ασφαλούς και έγκυρης γνώμης για τη σκοπούμενη συγκέντρωση.

Σημειώνεται προς γνώση κάθε ενδιαφερόμενου ότι σύμφωνα με το άρθρο 24 του περί Ελέγχου των Συγκεντρώσεων Επιχειρήσεων Νόμου 22(Ι)/1999, σε περίπτωση συγκέντρωσης για την οποία διεξάγεται πλήρης έρευνα, παρέχεται έπειτα από αίτηση προσώπων που έχουν έννομο συμφέρον, αλλά δεν συμμετέχουν στη συγκέντρωση, η ευκαιρία να υποβάλουν τις οποιεσδήποτε τυχόν απόψεις τους σχετικά με την εν λόγω πράξη συγκέντρωσης κατά τρόπο και σε χρόνο ώστε να μην παραβιάζεται η προθεσμία του άρθρου 28 η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τρεις μήνες από την ημερομηνία παραλαβής της κοινοποίησης.








  Twitter Icon  Facebook Icon

Cartel Hotline

Αποφάσεις Επιτροπής

whistleblowers

Κριτήρια Προτεραιότητας

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Σχέδιο Δημοσίευσης-Ν.184(Ι)/2017

Δημόσια Διαβούλευση

Πρόγραμμα Αμισθί Πρακτικής Εκπαίδευσης

Δημόσιες Συμβάσεις

Καν' το Ηλεκτρονικά

Ενημέρωσέ με

Προγράμματα Κατάρτισης Κέντρου Παραγωγικότητας

Περί Κϋπρου