Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας

Νέα


Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού με απόφασή της επέβαλε στην ΑΤΗΚ συνολικό πρόστιμο ύψους €960,000 για παράβαση των άρθρων 6(1)(β) και 6(1)(γ) του Νόμου αρ. 13(Ι)/2008 στα πλαίσια της επανεξέτασης καταγγελίας της εταιρείας Thunderworx Ltd εναντίον της ΑΤΗΚ αναφορικά με το αίτημα της για παροχή της δυνατότητας προσφοράς υπηρεσιών Premium SMS mobile termination στους συνδρομητές της ΑΤΗΚ
05/11/2012


Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού, με την ολοκλήρωση της ενώπιον της ακροαματικής διαδικασίας και της υποβολής των θέσεων των εμπλεκόμενων μέρων, σε συνεδρία της που πραγματοποιήθηκε στις 8 Οκτωβρίου 2012, έχοντας αξιολογήσει όλα τα ενώπιον της στοιχεία, ομόφωνα αποφάσισε ότι οι πράξεις και/ή οι παραλήψεις της ΑΤΗΚ και ειδικότερα η άρνηση της ΑΤΗΚ να παρέχει απευθείας πρόσβαση στο Κέντρο Αποστολής Γραπτών Μηνυμάτων SMS Center της μαζί με όλες τις συναφείς υπηρεσίες που είναι απαραίτητες ώστε ένας πάροχος ηλεκτρονικών επικοινωνιών να είναι σε θέση να προσφέρει υπηρεσίες σύντομων γραπτών μηνυμάτων προστιθέμενης αξίας (Premium SMS) με τη χρέωση να γίνεται κατά τον τερματισμό του μηνύματος (mobile terminations), στους συνδρομητές της ΑΤΗΚ, με αποτέλεσμα η Thundeworx να εμποδίζετο από το να προσφέρει τις υπηρεσίες που προσφέρει η ίδια η ΑΤΗΚ μέσω της Cybee, ήτοι τις συνδρομητικές υπηρεσίες, και συνεπώς να τίθεται σε μειονεκτική στον ανταγωνισμό θέση, στοιχειοθετούν παράβαση των άρθρων 6(1) (β) και 6(1) (γ) του περί της Προστασίας του Ανταγωνισμού Νόμου Ν. 13(Ι)/2008 (στο εξής «ο Νόμος»).

Αντικείμενο της υπόθεσης ήταν η επανεξέταση της καταγγελίας της εταιρείας Thunderworx Ltd εναντίον της ΑΤΗΚ, για την οποία είχε εκδοθεί η απόφαση με αρ. 43/2010, και για την οποία αποδέχθηκε ακύρωση ως αποτέλεσμα της απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου στις προσφυγές με αριθμό 1544/09, 1545/09, 1596/09 και 1601/09 (ExxonMobil Cyprus Ltd κ.ά. και Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού).

Η Επιτροπή με την απόφασή της σημειώνει το γεγονός ότι η ΑΤΗΚ την περίοδο 2005-2010, ως πάροχος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, κατείχε δεσπόζουσα θέση σε ό,τι αφορά το δίκτυο της, τόσο στη σχετική χονδρική αγορά πρόσβασης και προέλευσης κλήσεων στα δημόσια δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, όσο και στη χονδρική αγορά απόληξης (τερματισμού) κλήσεων σε μεμονωμένα δίκτυα κινητών επικοινωνιών, καθώς και σε παρεμφερείς υπηρεσίες που συνδέονται με το δίκτυο της. Η κατοχή τέτοιας δεσπόζουσας θέσης επιβαρύνει περαιτέρω την ΑΤΗΚ σε σχέση με την παράβαση του άρθρου 6(1)(β) και 6(1)(γ) του Νόμου, λόγω της ιδιαίτερης ευθύνης (special responsibility) που είχε ως εταιρεία κατέχουσα δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Η Επιτροπή στην απόφασή της έκρινε ότι η υποδομή για την παροχή των υπηρεσιών Premium SMS-MT ήταν ουσιώδης για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο τομέα και, ως εκ τούτου, η ΑΤΗΚ υπείχε υποχρέωσης και να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες οι οποίες θα τη βοηθούσαν να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο τεχνικής ή άλλης φύσεως.

Η Επιτροπή, αφού εξέτασε όλα τα ενώπιον της στοιχεία, κατέληξε ότι οι λόγοι άρνησης που προβλήθηκαν από την ΑΤΗΚ να δώσει τη συγκεκριμένη διευκόλυνση στη Thunderworx ώστε και αυτή να είναι σε θέση να παρέχει υπηρεσίες Premium SMS-ΜΤ στους χρήστες του κινητού δικτύου της ΑΤΗΚ, δεν ήταν αντικειμενικά δικαιολογημένοι και ότι τα ζητήματα θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν και ν΄ αποτελέσουν μέρος μιας εμπορικής συμφωνίας. Ο χρόνος υλοποίησης του λογισμικού από τον Αύγουστο του 2005, ήτοι ημερομηνία κατά την οποία ζητήθηκε ειδικά η παροχή της εν λόγω διευκόλυνσης, μέχρι και τον Απρίλιο του 2010, ήτοι ημερομηνία κατά την οποία εξευρέθη η τεχνική λύση από μέρους της ΑΤΗΚ, κρίθηκε από την Επιτροπή πολύ μεγάλος, νοουμένου ότι από τα στοιχεία του διοικητικού φακέλου προκύπτει ότι οι ενέργειες για επίλυση του προβλήματος από μέρους της ΑΤΗΚ είχαν αρχίσει εντός του 2009 και είχαν ολοκληρωθεί εντός του 2010, δηλαδή μόλις σε ένα έτος. Το γεγονός ότι δεν υπήρχε το απαιτούμενο λογισμικό και ότι ούτε μπορούσε να αγοραστεί, δεν μπορεί να αποτελεί αντικειμενική δικαιολογία για το χρόνο που διέρρευσε από το 2005 μέχρι το 2010.

Οι παραβάσεις αφορούν την περίοδο από τις 31 Αυγούστου 2005, ήτοι όταν είχε ζητηθεί από τη Thunderworx εγγράφως, ο τερματισμός σύντομων μηνυμάτων προστιθέμενης αξίας με τη χρέωση του μηνύματος να γίνεται κατά τον τερματισμό του - Mobile Terminated, έως το 2010, όταν η ΑΤΗΚ κοινοποίησε την τεχνική λύση για παροχή της ζητηθείσας υπηρεσίας προς τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή, ενεργώντας στη βάση του άρθρου 24(α)(i) του Νόμου, αποφάσισε:

(Α) Αναφορικά με τη διαπιστωθείσα παράβαση του άρθρου 6(1)(β) του Νόμου, την επιβολή χρηματικής ποινής στην ΑΤΗΚ, βάσει του άρθρου 24(α)(i) του Νόμου, ύψους €480,000 (τετρακόσιων ογδόντα χιλιάδων ευρώ).

(Β) Αναφορικά με τη διαπιστωθείσα παράβαση του άρθρου 6(1)(γ) του Νόμου, την επιβολή χρηματικής ποινής στην ΑΤΗΚ, βάσει του άρθρου 24(α)(i) του Νόμου, ύψους €480,000 (τετρακόσιων ογδόντα χιλιάδων ευρώ).








  Twitter Icon  Facebook Icon

Cartel Hotline

Αποφάσεις Επιτροπής

whistleblowers

Κριτήρια Προτεραιότητας

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Σχέδιο Δημοσίευσης-Ν.184(Ι)/2017

Δημόσια Διαβούλευση

Πρόγραμμα Αμισθί Πρακτικής Εκπαίδευσης

Δημόσιες Συμβάσεις

Καν' το Ηλεκτρονικά

Ενημέρωσέ με

Προγράμματα Κατάρτισης Κέντρου Παραγωγικότητας

Περί Κϋπρου