Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας

Νέα


Η ΕΠΑ αποφάσισε ότι οι υπό εξέταση συμφωνίες, μεταξύ της ΑΤΗΚ και της LTV, έχουν αντικείμενο περιοριστικό του ανταγωνισμού
29/06/2006


Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού ανακοίνωσε σήμερα στα εμπλεκόμενα μέρη την επιφυλαχθείσα απόφαση της, αναφορικά με την αυτεπάγγελτη έρευνα εναντίον της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (ΑΤΗΚ) και της Lumiere TV Public Co. Ltd (LTV) για το ενδεχόμενο παράβασης των άρθρων 4 ή/και 6 του Νόμου 207/89, ως έχει τροποποιηθεί, σε σχέση με την μεταξύ τους συνεργασία ή/και δράση στους τομείς της συνδρομητικής τηλεόρασης, των ευρυζωνικών υπηρεσιών και άλλων συναφών υπηρεσιών.

Στην απόφαση της η ΕΠΑ, έκρινε ότι οι υπό εξέταση συμφωνίες, μεταξύ της ΑΤΗΚ και της LTV, έχουν αντικείμενο περιοριστικό του ανταγωνισμού, γιατί εξ αντικειμένου και λαμβανομένων υπόψη τόσο της φύσης των όρων που περιέχονται στις υπό εξέταση συμφωνίες όσο και όλων των δεδομένων της σχετικής αγοράς, περιορίζουν, παρακωλύουν και νοθεύουν τον ανταγωνισμό στις αγορές της συνδρομητικής τηλεόρασης και της ψηφιακής διαδραστικής πλατφόρμας καθώς και στις επιμέρους συναφείς αγορές των ευρυζωνικών υπηρεσιών κατά παράβαση του άρθρου 4(1)(β) και (γ) του Νόμου περί Προστασίας του Ανταγωνισμού 207/89. Με την απόφαση της ΕΠΑ, οι υπό εξέταση συμφωνίες της ΑΤΗΚ και της LTV, κρίνονται απαγορευμένες και ως εκ τούτου μη εφαρμοστέες.

Η αυτεπάγγελτη έρευνα αποφασίστηκε από την ΕΠΑ στις 20/2/2006 και άρχισε με τη διενέργεια από την Υπηρεσία της ΕΠΑ αιφνίδιων επιτόπου ερευνών στα γραφεία των εμπλεκομένων επιχειρήσεων ΑΤΗΚ και LTV.

Η ΕΠΑ στις 17/4/2006, ομόφωνα διαπίστωσε ότι στοιχειοθετείται εκ πρώτης όψεως υπόθεση για τις πιο κάτω πιθανολογούμενες παραβάσεις του Νόμου:

· πιθανολογούμενη παράβαση του άρθρου 4(1)(β) του Νόμου από πλευράς των εταιρειών ΑΤΗΚ και LTV σε σχέση με τις συμφωνίες συνεργασίας τους που έχουν ως αντικείμενο ή και ενδεχόμενο αποτέλεσμα τον περιορισμό και τον έλεγχο της διάθεσης των σχετικών υπηρεσιών στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης και στην αγορά της ψηφιακής διαδραστικής πλατφόρμας μέσω του χάλκινου καλωδίου καθώς και τον περιορισμό της τεχνολογικής ανάπτυξης.
· πιθανολογούμενη παράβαση του άρθρου 4(1)(γ) του Νόμου από πλευράς των εταιρειών ΑΤΗΚ και LTV σε σχέση με τις συμφωνίες συνεργασίας τους που έχουν ως αντικείμενο ή και ενδεχόμενο αποτέλεσμα την διαίρεση των αγορών της συνδρομητικής τηλεόρασης και της ψηφιακής διαδραστικής πλατφόρμας μέσω του χάλκινου καλωδίου, διασφαλίζοντας ζώνη εδαφικής προστασίας των εν λόγω εταιρειών.

Στις 26/4/2005 η Έκθεση Αιτιάσεων της ΕΠΑ επιδόθηκε στα μέρη που κατέθεσαν τις θέσεις τους και αγόρευσαν επί των εν λόγω αιτιάσεων.

Μετά τη σημερινή ανακοίνωση της απόφασης της ΕΠΑ, τα εμπλεκόμενα μέρη, κλήθηκαν να παρουσιαστούν ενώπιον της Επιτροπής στις 24/7/2006, ημερομηνία κατά την οποία ΑΤΗΚ και LTV, θα αγορεύσουν για τον μετριασμό της ποινής στην περίπτωση που η ΕΠΑ θα κρίνει ότι θα πρέπει να επιβάλει.

Η ΕΠΑ έχει εξουσία με βάση της πρόνοιες της υφιστάμενης νομοθεσίας επί διαπιστώσεως παραβάσεων των άρθρων 4 και/ή 6 του Νόμου, να επιβάλει στα εμπλεκόμενα μέρη πρόστιμο ανερχόμενο, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη διάρκεια της παράβασης μέχρι το 10% των ακαθάριστων εσόδων της επιχείρησης ή της ένωσης επιχειρήσεων κατά το έτος μέσα στο οποίο συντελέστηκε η παράβαση ή κατά το αμέσως προηγούμενο της παράβασης έτος.








  Twitter Icon  Facebook Icon

Cartel Hotline

Αποφάσεις Επιτροπής

whistleblowers

Κριτήρια Προτεραιότητας

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Σχέδιο Δημοσίευσης-Ν.184(Ι)/2017

Δημόσια Διαβούλευση

Πρόγραμμα Αμισθί Πρακτικής Εκπαίδευσης

Δημόσιες Συμβάσεις

Καν' το Ηλεκτρονικά

Ενημέρωσέ με

Προγράμματα Κατάρτισης Κέντρου Παραγωγικότητας

Περί Κϋπρου